Mākslas zinātniece Ilona Audere grāmatā “Aina Muze. Bezgalīgais pavediens” raksta “No 20. gs. 60. gadiem Ainas Muzes vārds nesaraujami saistīts ar Latvijas tekstilmākslas uzplaukumu, un viņas darbi pamatoti tiek ieskaitīti Latvijas tekstilmākslas „Zelta fondā”. Aina Muze ir viena no redzamākajām latviešu tekstilmākslas nozares pārstāvēm, un viņas radošais mantojums apliecina, ka viņa allaž radusi novatoriskus ceļus, ieviešot arī savus mākslinieciskos meklējumus dažādās tekstilmākslas jomās.” Savukārt par mākslinieka Aiga Audera rotām viņa atzīmē, ka „Aiga Audera rotas ir viņa ieraudzīto dabas pēdu radošais demonstrējums. Mākslinieka vērīgā acs pamanīja gan krutnagliņas smalkumu, gan anīsa zvaigznes eksotisko mirdzumu, kas pārtapa rokassprādzē, gredzenā vai auskaros. Lai dabas materiāls atmirdzētu sudrabā, dabas filigrānās formas izgāja garu pārtapšanas procesu meistara darbnīcā. Savdabīgās dabas formas un faktūras mākslinieks pārradīja, izmantojot paša izstrādāto vakuumliešanas tehniku. Tām jaunu dzīvi piešķīra kompozīcija un akcenti – nelieli ametisti, perlamutrs, cirkoni.”
Kas saistīja šo divu mākslinieku radošo sadarbību?
Atbildes meklēsim sarunā ar mākslas zinātnieci Ilonu Auderi, mākslinieku Robertu Muzi, tekstilmākslinieci Elīnu Lūsi-Grīnbergu un gleznotāju Agati Muzi 5. septembrī plkst. 12:00 Alūksnes muzejā.